Kamernet is in de laatste 20 jaar uitgegroeid tot een begrip in (studenten)huisvesting. Het platform helpt elk jaar meer dan 30.000 mensen aan een nieuw thuis. Via hun platform verbinden ze huurders en verhuurders door heel Nederland. Of het nu gaat om een student die samen met gelijkgestemde wil wonen, Een international die een tijdelijke woning zoekt voor een spannende tijd in ons mooie landje of een starter die klaar is voor een eerste appartement. Kamernet helpt je verder.  

De uitdaging

Sinds de oprichting van het merk is er veel veranderd in het digitale landschap. Waar ze eerst een van de weinige aanbieders waren heeft de huidige generatie meer mogelijkheden tot het vinden van een (studenten)woning. Vooral gratis kanalen zoals social media groepen zijn hierin een grote concurrent. Veelzijdig aanbod en gebruiksgemak zijn dan ook cruciaal. Aan ons is gevraagd de communicatie aan te scherpen, de huisstijl een frisse blik te geven en de website gebruiksvriendelijker te maken.

Frisse start met een warme welkom thuis

De doelgroep bestaat voornamelijk uit digital natives die altijd online en in contact zijn, zoekend naar nieuwe ervaringen. Ons advies aan Kamernet? Een frisse en kleurrijke identiteit welke het enthousiasme, de speelsheid en verscheidenheid van de doelgroep reflecteert. Dit gecombineerd met een persoonlijke tone-of-voice waarin mensen, hun behoeften en je ideale thuis centraal staan. Dus of je nou samen of alleen bent. starter, student of expat. Kamernet helpt je graag verder aan jouw perfecte woonsituatie.

1 1

Dezelfde functionaliteiten die bezoekers gewend zijn, maar met meer visuele hiërarchie en gebruiksgemak. 

Design systeem website

Wij hebben het online design in multi-inzetbare componenten en guidelines aangeleverd. Het interne development team bij kamernet kan zo eenvoudige blijven itereren zonder onze hulp. Een nieuwe actiepagina, toevoegen van wat SEO of een aanpassing op basis van een A/B test? geen probleem. 

Kamernet viert haar verjaardag