Univate 🤝 Defigners

De digitale venue bij jou thuis

Branding | UX

Door de komst van COVID-19 verplaatsen steeds meer events zich naar het digitale landschap. Met het oog op morgen ontwikkelden we samen met Univate een online beurs experience voor bedrijven die hun events in de de toekomst net even iets anders willen doen.

De vraag

Univate biedt al een tijdje digitale venue’s aan in de vorm van 3D experiences. Nu steeds meer events als een digitale workspace worden aangeboden, wilt ook Univate werken naar een verbeterde digitale experience. Defigners werd als UX en ontwerp partij aangesloten om de bestaande Univate experience weer op te frissen en ook voor de toekomst relevant te maken.

Een samenwerking met:

Univate – Opdrachtgever
Next Empire – Opdrachtgever
Simdo – Development
GoodSnooze – Development

 

Een venue voor iedereen

Ondanks de complexiteit van de Univate tool, was het onze missie de digitale venue van Univate zo toegankelijk mogelijk te maken voor een brede doelgroep. Dit betekent dat we niet alleen keken naar een moderne UI taal, maar er ook naar het minimaliseren van complexiteit en microinteracties. De digitale venue is namelijk van iedereen.

Research-through-design als ontwerpaanpak

Door al vanaf het begin van het traject clickable prototypes te maken wisten we al snel een intuitieve flow op te bouwen en grote UX problemen te voorkomen. Hierdoor creëerden we een User Interface die niet alleen bijzonder makkelijk is om te gebruiken, maar zich ook aanpast aan het event.

Een flexibele identiteit

Om ervoor te zorgen dat het platform met ieder event kan meebewegen, ontwikkelden we speciaal voor Univate een dynamische interface. Dit maakt het mogelijk met een aantal eenvoudige tweaks per organisatie een aangepaste look-and-feel in te stellen.

Naast deze flexibele interface definieerden we een voor Univate ontworpen digital identity waarmee het platform zich onderscheid van andere aanbieders. Hiermee ontwikkelden we een toegankelijke maar herkenbare merktaal die zich door het platform verweeft.

Onderweg of op de bank

In 2021 kijkt 51.5% van je doelgroep online video’s, via hun mobiele telefoon. Het is daarom vanzelfsprekend dat het Univate platform ook op mobile devices dezelfde gebruiksvriendelijkheid nodig heeft.